söndag 7 augusti 2011

Bokkort


Oj, vad länge sedan det var som jag uppdaterade här. Men vi har haft en underbar sommar här uppe i norr, så all ledig tid har gått till att vara ute i det vackra vädret. Att sitta och pyssla inne hinner man tids nog när det börjar bli mörkt ute igen.
Lite pyssel har jag i alla fall varit tvungen att sätta mig ner och göra. Vi ska på 11-årskalas idag, så då passade jag på att prova att göra ett bokkort. Det var superroligt att göra, lite pilligt och det gick åt massor av papper till den (nästan 3 hela cardstock + mönsterpapper), men det var det värt. Det blev riktigt fint och jag kommer säkert att göra bokkort framöver också.

Ett perfekt kort att ge bort om man vill ge bort pengar eller någonting litet. Kortet är dock inte så litet, det mäter 15x15 cm och är 2,5 cm högt, så det ryms ändå en del i det.


Nästa helg så är vi bjudna på bröllop, så jag har även suttit och pysslat ihop några saker till bröllopspresenten. Jag visar er det senare under veckan, så håll utkik.





1 kommentar:

  1. Vilket fint bokkort du gjort. Gillar det jättemycket och kan tänka mig att födelsedagsbarnet gjorde det med. Kram kram

    SvaraRadera