tisdag 18 maj 2010

Värmebölja


Här uppe i norr så har vi haft en riktig värmebölja sedan torsdag förra veckan. Termometern har visat på 27 grader varje dag, förutom idag då det "bara" varit 23-24 grader. Och tänk, jag hade sån tur så att jag råkades vara ledig alla dessa dagar. Härligt!
Hastigt och lustigt blev det till att leta fram alla sommarkläder, för det har bara varit shorts och bikini som gällt dessa heta dagar.
Under helgen så var vi till stugan som ligger ute vid havet. Som ni kan se på bilden så ligger snön ännu kvar på stränderna där. Men den lilla snön var inte alls något bekymmer för vårt 10-åriga vattendjur. Hela dagen så låg hon i vattnet, helt lycklig över att få bada igen.

Här står hon och väntar på att någon ska komma och kasta någon dummy till henne(tygpåsen som hon har brevid sig), så att hon får simma och hämta in den.

Jag är inne i en riktig scrapsvacka just nu, ingenting alls biter det på att göra. Så nu så får det vara så, jag tar lite ledigt från pysslet och sedan så får jag se om jag hittar tillbaka lusten framöver igen .


1 kommentar:

  1. Ja det är verkligen "upp o ner vända" världen med er hetta i norr medan vi i söder haft betydligt svalare...

    SvaraRadera