lördag 23 maj 2009

Monokromatiskt


Pysseltagen har en tävling nu i Maj som går ut på att skapa ett monokromatiskt kort. Det är faktiskt inte så lätt som man tror att skapa allt i samma färgton. Det tog ett bra tag innan jag kollat genom alla mina papper och till slut hittat ett upplägg som jag kunde bli nöjd med, men det gick till slut.
Jag gjorde ett kort i bruna toner. Allt på kortet går i bruna toner, t.o.m stämpelmotivet är stämplat med brun stämpeldyna. Det enda som jag gjort med stämpelmotivet är att jag har lagt på massor av Dazzling Diamonds glitter, så att det glittrar ordentligt om dem.


Det är svårt att få med på bild, men det
riktigt gnistrar och glittrar om träden.

Stämpel: Stampin´Up
Papper: Imaginisce
Punchar: Martha Stewart Doily Lace punch & Stampin´Up Scallop Edge punch
Övrigt: Stampin´Up Dazzling Diamonds glitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar