måndag 16 mars 2009

Brunt, orange och lime


Webbutiken House of Inspirations har i sin blogg en utmaning om att skapa ett kort i färgerna brunt, orange och lime. Det här är inga färger som jag i vanliga fall brukar använda mig av, men jag hade i alla fall papper som passade till det. Kortstommen är brun och ränderna på pappret går i orange och lime.
Jag har använt min Martha Stewart punch "Scallop dot" till bården på kortet och gjort en pappersrosett på den. Stämpeln kommer från Whiff of Joy (finns att köpa hos House of Inspiration)
I hörnen på stämpelmotivet så har jag stansat med Stampin´ Up´s Ticket corner punch. Sedan så har jag använt kaiserpärlor.

3 kommentarer:

  1. OJ så fint! Även om det inte är dina färger så fick du till det tjusigt ändå!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för ditt bidrag! Det var jättehärligt!

    Nu är det bara att hålla tummarna :-)

    SvaraRadera
  3. Jättefint kort, så läckert med den stora rosetten!

    SvaraRadera